onsdag 27 oktober 2021

Illustration, Konst och Design av Elina Dahl.




 
- Elina Dahl Design -
 
 
Jag är konstnär och formgivare med bas i Gävle, men har kunder över hela landet och utomlands
 
Jag målar och tecknar alltid för hand med fokus på konstnärligt skapande, färg, form.

Jag arbetar utifrån en känsla när jag skapar, inspiration plockas upp på olika platser eller genom bilder, sen kommer idéerna till mig. Jag arbetar ofta med milda färger och leker med kontraster. 

I mitt skapande blandar jag gärna olika material och medium som teckning, måleri och collage.

Endel av mina illustrationer och målningar säljer jag som signerade original, och annat hamnar på tryckta prints. Mycket av det jag skapar hamnar på inredningsdetaljer.

 Jag drivs av inspiratioinen jag får till mig, att få arbeta med min passion samt lyckan att se min design leva vidare  och ge harmoni i andras hem.

 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en rad! ❤