torsdag 9 september 2021

En liten presentation.

 


 
 
En nystart med bloggen kräver en liten presentation känner jag!
 

Jag heter Elina Dahl och är formgivare / konstnär, verksam i Gävle. Jag arbetar i huvudsak med ilustration och måleri till heminredning och livsstilsprodukter.

 Min design kännetecknas av en skandinavisk stilren och tidlös design, inredningsdetaljer och livsstilsprodukter som ger harmoni till dig och ditt hem. Jag har arbetat med skapande, färg och form i många år och har nu dirivit mitt eget varumärke i snart tio år med egen webshop och återförsäljare runt om i sverige.

Med fokus på konstnärligt skapande, färg, form och en personlig känsla skapar jag design som lever över säsonger. Nordiskt ljusa miljöer är något som inspirerar mig.

Jag strävar efter att tillverka mina produkter i största möjliga mån i Sverige eller närliggande länder, produkter med både hållbar design och kvalité. Hantverk och kvalité som håller över lång tid är något jag värderar högt och vill prioritera.

 

För mig handlar inredning och design om att omge mig av sådant som jag själv mår bra av och sådant som ger en lugn harmonisk känsla, det vill jag även förmedla till andra genom mitt arbete. Jag arbetar utifrån en känsla när jag skapar design, inspiration plockas upp på olika platser eller genom bilder, sen kommer idéerna till mig. Jag arbetar ofta med milda färger och leker med kontraster. Mina Dots har blivit lite av mitt signum och finns i dag som en hel prickig kollektion med bland annat brickor, kuddfodral och muggar.

 

Idag har jag flera återförsäljare runt om i Sverige samt deisgnsamarbeten med ett flertal företag.

Kontakta mig gärna om du vill bli återförsäljare av mina produkter eller är intresserad av ett samarbete. Och såklart varmt välkommen att besöka webshopen!

 

Kontakta mig på kontakt@elinadahl.com

Tveka inte att skicka mig ett mail om du undrar över något.

 

Följ mig på instagram, @elinadahldesign för inspiration, erbjudanden och nyheter.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du skriver en rad! ❤